8/05/2012

Piegusek- krok po kroku:)

Witajcie ponownie, przerwę miałam niewielką, teraz już jestem, i nadal w miarę możliwości będę wstawiać przepisy na potrawy, desery i inne. Ogólnie myślę o całkowitej zmianie tutaj na blogu, mówię tu o głównych kategoriach, o wyglądzie itp. Ale to jeszcze dłuższy czas, zanim cokolwiek będzie widoczne. A zatem, dzisiaj  zaproponowałam mamie, że zrobię swoje pierwsze ciasto w życiu:) zabawna sytuacja, gdyż moje dwie młodsze siostry, Edyta i Diana, od dawna pasjonują się cukiernictwem i pieczeniem przeróżnych ciast, tortów, muffinek i innych pyszności. Ja byłam tą, która raczej zajmowała się potrawami obiadowymi, sałatkami i tym podobnymi rzeczami. Ten wstęp był konieczny, żeby powiedzieć, że od dzisiaj i ja, czasem z chęcią coś upiekę, lub zajmę się robieniem muffinek. Po pierwsze to bardzo słodkie zajęcie, a po drugie, tu o dekorowanie chodzi, z tym to jest dopiero frajda, ale do tego dojdziemy, na początek przepis na prosty domowy PIEGUSEK, krok po kroku:)

Składniki:

- 1 szklanka białek
- 1 szklanka przesianej mąki
- 1 szklanka maku
- 4 łyżki kaszy manny
- 1 szklanka cukru
- 1 kostka margaryny (musi być roztopiona)
- olejek migdałowy do smaku
- jedna łyżeczka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Białka ubić na sztywną pianę. Następnie dodać do nich wszystkie składniki, po czym wymieszać dokładnie łyżką. Na koniec dodać olejek migdałowy do smaku (ja dodałam dosłownie 3 krople). Wylać masę do przygotowanej brytfanki wyłożonej papierem do pieczenia. Rozgrzać piekarnik, następnie wstawić ciasto i piec w temperaturze 180°, przez około 30-40 min. Można w trakcie pieczenia sprawdzać wykałaczką lub cienkim patyczkiem np. do szaszłyków, czy ciasto jest suche. Jeśli tak, należy wyłączyć piekarnik i pozostawić ciasto do lekkiego ostygnięcia. Po jakimś czasie posypać ciasto cukrem pudrem lub dać na wierzch polewę czekoladową. 

Czas na zdjęcia:

1. Przygotowania...

2. Dalszy ciąg przygotowań, składniki.

3. Rozpuszczamy na małym ogniu kostkę margaryny do pieczenia.

4. Przesiewamy mąkę. Dokładniej szklankę.

5. Następnie 4 łyżki kaszy manny również przesiewamy.

6. Ubijamy białka na sztywną pianę.

7. Dodajemy wszystkie składniki: mak, mąkę, cukier, kasze mannę, margarynę, łyżeczkę proszku do pieczenia.

8. Mamy masę, którą trzeba wymieszać :)

9. Po wymieszaniu, dodajemy 2-3 krople olejku migdałowego, w zależności jak intensywny smak chcemy mieć. Smak i zapach.

10. Wylewamy masę do foremki (brytfanki). I wstawiamy do nagrzanego piekarnika. 

11. Gotowe ciasto wygląda tak ;]

12. Po kilku chwilach, posypujemy ciasto cukrem pudrem jak powyżej, lub można też posmarować polewą czekoladową.




SMACZNEGO !



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz