5/21/2012

Omlet biszkoptowy z bitą śmietaną i truskawkami:)

Za oknem słoneczko, cieplutko i ogólnie pięknie. Tylko jak jest gorąco to i mamy ochotę na różne schłodzone rzeczy, coś co sprawi, że nie będziemy tak często myśleć: "o rany jak mi gorąco" :D. 
Dzisiaj po godz. 9.00 jak wstałam, oświeciło mnie... moi rodzice jeszcze spali, dla nich to zachowanie nienormalne, gdyż przeważnie wstają przed nami, szykują śniadanie, więc dlaczego ja miałabym teraz ich nie budzić i nie przyrządzić śniadania sama- pomyślałam. Jak pomyślałam, tak zrobiłam.

Ogólnie omlety robiłam już wcześniej, ale nie taki, nie biszkoptowy, pomimo tego od razu powiem, że podniebienie rodziców wariowało:D, hehe, smakiem byli zadowoleni bardzo, cel został osiągnięty, i głód zaspokojony.

A jeśli chodzi o dodatek, jakim były truskawki... cóż te owoce są owocami sezonowymi, dlatego jak już się pojawiają, czy to w sklepach, czy na targach, czy na własnych działkach, należy z nich korzystać w pełni. Można je dodawać zarówno do deserów, jak i do posiłków obiadowych czy śniadaniowych. Idealnie sprawdzą się także jako składniki koktajli, czy chłodnych napojów. Są wszechstronne, a przede wszystkich bardzo smaczne:) ale przejdźmy już do przepisu...

Składniki na masę biszkoptową:

- 3 jajka
- 20 g mąki
- 15 g masła

Przygotowanie:

Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie połączyć żółtka z pianą i mąką. Na patelni rozgrzać masło, wylać na niego masę. Smażyć do zarumienia z obu stron. Wypełnić uprzednio zrobioną bitą śmietaną, lub gotową kupioną. Następnie dodać do środka pokrojone truskawki. Na końcu zagiąć omlet na pół i udekorować jeszcze bitą śmietaną (może to być np. rozetka z bitej śmietany) i kawałkami banana.








Enjoy!

1 komentarz:

  1. ale pychotka;) Kurczę aż mnie naszła ochota na omlety z truskawkami;)

    OdpowiedzUsuń