5/07/2012

Granola :)

Co zrobić kiedy w domu nie ma nic słodkiego? Ani nutelli, ani jakiś ciastek, ani składników z których można by chociażby zrobić jakieś najprostsze ciasto, które zaspokoiłoby podniebienie? Hmmm... moja odpowiedź brzmi... GRANOLA.

Są jej różne odmiany, można zrobić na ciepło, na zimno, z płatkami owsianymi, miodem i np. tak jak ja to robię, ze zwykłymi płatkami, kakaem i rodzynkami. Na pewno zaspokoi głód, a z racji swojej słodyczy, również brak słodkości :) dodatkowo napiszę, że od dzisiaj ruszam z kanałem na YouTube, będę tam zamieszczać najprostsze i najszybsze wykonanie danego dania, deseru, napoju. Mam nadzieje, że będę się również rozwijać:] a teraz przepis:

Składniki:

- gorzkie kakao
- mleko
- 2-3 łyżeczki cukru
- zwykłe płatki kukurydziane
- rodzynki

Przygotowanie:


(to mój pierwszy film, przepraszam jeśli czegoś nie słychać, albo jest niezgrabnie, bądź nie spójnie, nie przygotowywałam się, zrobiłam to jak to się mówi "na żywca"; dlatego poniżej jest przygotowanie krok po kroku)

1. Do uprzednio przygotowanej miseczki wsyp 3 czubate łyżeczki kakaa.
2. Dodaj na początek 2 łyżeczki mleka. I zacznij mieszać, w miarę potrzeby dodaj jeszcze łyżeczkę mleka.
3. Po otrzymaniu spójnej konsystencji, dodaj 2-3 łyżeczki cukru. I zamieszaj.
4. Do powstałej płynnej czekolady dodaj płatki, oraz rodzynki. Zamieszaj. I granola gotowa.




Enjoy!





2 komentarze:

  1. Kinia świetny filmik;) Myślę, że to fajny pomysł abyś dodawała filmy do każdego z postów;) Bardzo mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, to był impuls, zobaczyłam aparat i tak jakoś do głowy wpadło... jak się kiedyś lepiej nauczę angielskiego to i po angielsku zacznę takie flmiki nagrywać...

    OdpowiedzUsuń